http://dusunceuretelim.blogspot.com
Dünyada hiç bir kapsamlı ürün
yüzde yüz yerli olamaz.Çünkü her üreticinin ayrı uzmanlık alanı
vardır.Şanzumanı biri,motoru başkası,lastiği ve aküyü bir diğeri üretir
genelde.Çelik için çelik fabrikası kuramıyacağınız gibi,lastik,akü,Led içinde
fabrika kuramazsınız.Zaten her ürünün ayrı üretim hattı,patenti,Ar-Ge ve ür-ge
si vardır.Kabloyu,kablo üretenden alacağınız gibi radyatörü de onun uzmanından
almak zorundasın zaten.Çünkü bu tür teknolojik ürün,aparat,proses vs üreten
şirketler konularına devamlı ar-ge yatırımı yaparak devam ederler.
Eğer siz bir araba üretmeyi
düşünüyorsanız kuracağınız fabrikayı mümkün olduğu kadar dünya üzerinde
uzmanlaşan firmalardan alacağınız ürünleri organize ederek başlamalısınız.
İnşaat sektöründen örnek
verirsek.Hafriyatçı firma ayrı,demirci ayrı,demiri üreten ayrı,kalıpçı firma
ayrı,mermerci vs.. ayrıdır. Eğer bunların hepsini kendiniz yapmaya kalkarsanız
başaramaz ve sonuçta batarsınız.
Yapmanız gereken yönetim ve organizasyondur.
Yani marka oluşturmaktır. Kendinize özgü tasarım,Kalıplar,yazılım vs....Dünya
üzerinde hangi en kaliteli ve en ucuz ürün nerede üretilir bilip en uygun fiyata
temin edip montaj hattınızda bir araya getirmelisiniz.Tabiki bunların
olağanüstü durumlarınıda düşünerek.Savaş ve kriz anlarını unutmadan yedekli ve
stoklu çalışarak.
Esas sorun üretimden sonra başlar.
Dünya vizyonun da tasarımını yaptıktan sonra satış,pazarlama,servis,yedek
parça,araç garanti ve rekabetçi piyasa şartlarında sistemin döndürülmesi esas
sorundur.
Sonuç olarak;yerli otomobili
mevcut dünya şartlarındaki teknolojilerden yararlanarak yapabiliriz.En önemlisi
üretim sonrası aşamalardır.Satış,pazarlama,garanti ve stoklar.
Hasan Arpacı,2019
Yorumlar
Yorum Gönder