YERLİ OTOMOBİL ÜRETİMİ

http://dusunceuretelim.blogspot.com

Dünyada hiç bir kapsamlı ürün yüzde yüz yerli olamaz.Çünkü her üreticinin ayrı uzmanlık alanı vardır.Şanzumanı biri,motoru başkası,lastiği ve aküyü bir diğeri üretir genelde.Çelik için çelik fabrikası kuramıyacağınız gibi,lastik,akü,Led içinde fabrika kuramazsınız.Zaten her ürünün ayrı üretim hattı,patenti,Ar-Ge ve ür-ge si vardır.Kabloyu,kablo üretenden alacağınız gibi radyatörü de onun uzmanından almak zorundasın zaten.Çünkü bu tür teknolojik ürün,aparat,proses vs üreten şirketler konularına devamlı ar-ge yatırımı yaparak devam ederler.

 Eğer siz bir araba üretmeyi düşünüyorsanız kuracağınız fabrikayı mümkün olduğu kadar dünya üzerinde uzmanlaşan firmalardan alacağınız ürünleri organize ederek başlamalısınız.

İnşaat sektöründen örnek verirsek.Hafriyatçı firma ayrı,demirci ayrı,demiri üreten ayrı,kalıpçı firma ayrı,mermerci vs.. ayrıdır. Eğer bunların hepsini kendiniz yapmaya kalkarsanız başaramaz ve sonuçta batarsınız.

 Yapmanız gereken yönetim ve organizasyondur. Yani marka oluşturmaktır. Kendinize özgü tasarım,Kalıplar,yazılım vs....Dünya üzerinde hangi en kaliteli ve en ucuz ürün nerede üretilir bilip en uygun fiyata temin edip montaj hattınızda bir araya getirmelisiniz.Tabiki bunların olağanüstü durumlarınıda düşünerek.Savaş ve kriz anlarını unutmadan yedekli ve stoklu çalışarak.

 Esas sorun üretimden sonra başlar. Dünya vizyonun da tasarımını yaptıktan sonra satış,pazarlama,servis,yedek parça,araç garanti ve rekabetçi piyasa şartlarında sistemin döndürülmesi esas sorundur.

 Sonuç olarak;yerli otomobili mevcut dünya şartlarındaki teknolojilerden yararlanarak yapabiliriz.En önemlisi üretim sonrası aşamalardır.Satış,pazarlama,garanti ve stoklar.

 Hasan Arpacı,2019

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Vehbi Koç kimdir ve BEKO neyi ifade ediyor..!?

DEPREM GÜVENLİĞİNE KATKISI OLAN İBB YOLLARINDA ASFALTIN KAYMASI PROBLEMI NASIL ÇÖZÜLDÜ,

AHLAKSIZ BİLGİ SAHİPLERİNDEN, BİLGİSİZ AHLAK SAHİPLERİNE SELAM VAR...